reklama

Garáž

Oblieknem si bundu. Do vreciek si dám mobil, peňaženku a klúče. Vypnem blikajúcu obrazovku počítača a zamierím ku vchodovým dveriam. Vyjdem na chodbu, pričom venujem tmavému bytu posledný pohľad a zavriem za sebou dvere. Na uši si položím sluchátka a pri čakaní na výťah prehľadávam mp3-ku hľadajúc hudbu, ktorá by mi dnes dobre padla. Moja voľba nakoniec padne na Davovú Psychózu a spoločne s prvými akordmi pesničky ,, Nie je čas" putujem výťahom dolu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Oblieknem si bundu. Do vreciek si dám mobil, peňaženku a klúče. Vypnem blikajúcu obrazovku počítača a zamierím ku vchodovým dveriam. Vyjdem na chodbu, pričom venujem tmavému bytu posledný pohľad a zavriem za sebou dvere. Na uši si položím sluchátka a pri čakaní na výťah prehľadávam mp3-ku hľadajúc hudbu, ktorá by mi dnes dobre padla. Moja voľba nakoniec padne na Davovú Psychózu a spoločne s prvými akordmi pesničky ,, Nie je čas" putujem výťahom dolu.

Vyjdem pred bytovku a na chvíľu sa zastavím. Celým svojím telom nasávam príznaky blížiacej sa piatkovej noci. Keď tak stojím už nejakú chvíľu uvedomím si, že je to hlúposť a tak sa poberiem ďalej. Popri ceste sedí na lavičke partia pubertálnych punkáčov a pijú čučo. Jeden nich sa pohne smerom ku mne a pýta ma nejaké drobné. Nemám, vravím.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pouličné lampy na chodník vrhajú temné svetlo. Na niektorých miestach je ho dosť, na niektorých pre zmenu zas žiadne. Kráčam s istotou, trasu dobre poznám. Nikoho nestretávam, nikto ma nemíňa. Každý je už buď doma pred televízorom, alebo sedí v krčme. Občas len prejde po ceste nejaké auto a osvetlí ma diaľkovými svetlami. Asi aby som sa necítil tak sám.

Prechádzam cez cestu a približujem sa ku garážiam. Stopnem mp3-ku a zložím si sluchátka. Z istej garáže predomnou počujem zvuk kopáku a hlas niekoľkých ľudí. Otvorím teda garážové dvere a som---doma. Pozdravím kamarátov-zišla sa ich tu dnes pekná kôpka- a sadnem si na svoju obľúbenú stoličku. Pustíme si nejaký starý rock´n´roll a človek sa hneď cíti ako keby bol v tých rokoch 60-tych, 70-tych, alebo aj 80-tych. Alebo si aspoň myslíme, že tá atmosféra vtedy bola taká. Vedieť to naisto, bohužial nemôžeme. Jediné čo máme je rozprávanie našich rodičov, ktoré je -prirodzene- podfarbené veľkou dávkou nostalgie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Prejde pár minút, pár pív a ja chytám do ruky svoju basgitaru. Kamarát zas svoju gitaru a iný kamarát už netrpezlivo čaká za svojimi bicími. Zapínam kombo a mikrofón v stojane. Nemám dnes chuť na spievanie a tak ponúknem možnosť spievať niekomu inému. Prihlási sa kamarátka a ja jej podám mikrofón. A potom: Bah! Záplava živej hudby zaplaví garáž a mozgy sa preľadia na iné vlnové dĺžky. Každý atóm môjho tela skáče radosťou a ja sa cítim sakra dobre. V takýchto chvíľach mi nezáleží na tom kam sa táto hudba dostala. Nezáleží mi na tom, že už sa hrá hlavne pre peniaze, že sa znej vytratilo to srdce a cit, ktoré v nej boli v jej začiatkoch. Punk, rock´n´roll, rock, metal...vraj je to mŕtve. Mladí to vraj už nechápu, hovoria starší. Berú to ako módu, ako príležitosť sa opiť -vravia. Možno majú pravdu. Ale ja mám opačný názor. Tá hudba sa dostala tam kde bola pred jej spopularizovaním, do garáží, zašitých klubov a na malé festivaly. A tam bude žiť, dokiaľ nezomrie posledný človek, ktorý by ju dokázal počúvať srdcom.

Viliam Fiedler

Viliam Fiedler

Bloger 
  • Počet článkov:  21
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som študentom Filozofie na Masarykovej Univerzite v Brne a členom o.z. Slovenská Pirátska Strana. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáFilozofiaÚvahyPoviedkyHudbaSúkromné

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu