reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Viliam Fiedler

Viliam Fiedler

Bloger 
  • Počet článkov:  21
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som študentom Filozofie na Masarykovej Univerzite v Brne a členom o.z. Slovenská Pirátska Strana. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáFilozofiaÚvahyPoviedkyHudbaSúkromné

reklama

Poviedky

Mal to byť pekný deň

Viliam Fiedler

Mal to byť pekný deň

Mal to byť pekný deň. Samozrejme, záleží od toho, ako pekný deň definujete. Pre alkoholika je pekným dňom, keď sa môže opiť do nemoty. Pre feťáka, keď si môže pichnúť marihuanu. Pre hipstera zasa, keď môže viesť pseudo-filozofické úvahy o svojom mieste vo vesmíre. Priority sa líšia.

  • 24. feb 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 256x
  • 0
Spomienky

Viliam Fiedler

Spomienky

Dohasínajúca cigareta. Dym sa pomaly skrúca a vytvára rýchlo miznúce obrazce. Tam niekde v diaľke sa premieta film. Sedím v bare, sám. Barman s neprítomným pohľadom leští poháre. Neďaleko stojí zaprášené pódium. Pamätám sa na tie koncerty. Ľudia, krútiaci sa dokola. Krik, vresk, atmosféra - v ktorej si je každý rovný. Všetci sa poznajú. Nikomu nič nevadí, zajtrajšok predsa nebude.

  • 21. sep 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 205x
  • 0
Vlaky

Viliam Fiedler

Vlaky

Poznáte ten pocit vo vlaku, kedy sa cítite akoby ste od všetkého utekali? Nechávali za sebou to zlé a smerovali k lepším zajtrajškom? A hory, lesy, lúky a polia ubiehajú, presne tak ako ubiehajú udalosti, ľudia a vzťahy vo vašom živote.

  • 4. mar 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 0
Hlúposti 1

Viliam Fiedler

Hlúposti 1

Autobus mi opäť raz zmizne priamo z pred nosa. Nasrato naňho hľadím a pozorujem ako sa zaraďuje do cestnej premávky. Zvesím hlavu, dám ruky do vreciek a vyberiem sa na cestu pešo. Nie že by cieľ mojej cesty bol ďaleko, no pešo sa mi aj tak nechce. Proste nemám náladu. Aj keď je možno dobre, že som autobus zmeškal. Vyhol som sa tak aspoň tomu hnusnému zápachu, ktorá je pre MHD v tomto čase typická.

  • 7. jún 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 0
Spoveď flegmatika

Viliam Fiedler

Spoveď flegmatika

Cesta sa kľukatí do neznáma. Kdesi za horizontom leží jej cieľ. Ak niekto dosiahne horizont, svet sa zmení. V strede cesty sa vinie prerušovaná čiara. Úseky bielej ako výkričníky pripomínajú to, na čo sa zabúdať nemá. Dáva niekto ale v hustej premávke na ne pozor? Nekonečné míle utrpenia, radosti, strachu, dôvery a zabúdania. Všetko sa zlieva do jedného. Rozhodnutia, z ktorých žiadne nie je zlé, ale ani dobré. Rozhodnutia, prestávajú mať zmysel pri pohľade na nekonečnú rozľahlosť cesty. No napriek tomu, to oni určujú jej smer.

  • 11. apr 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 0
reklama
Na hraniciach reality? 2. časť

Viliam Fiedler

Na hraniciach reality? 2. časť

Modlím sa..ja ateista sa modlím aby už prišla noc. Unavene uľahám na tvrdú prašnatú zem a apaticky nechávam svoje myšlienky plávať okolitý vesmírom. Keď si myslím že je koniec, stane sa niečo absurdné. Cítim ako na mňa zrazu dopadol tieň. Otvorím oči a neveriacky pozerám na to čo vidím nad sebou. Stojí tam dievča, možno tak dvadsať ročné. Má na sebe biele vychádzkové šaty, ktoré vyzerajú akoby boli z 18.-teho storočia. Nad hlavou si drží slnečník a usmieva sa na mňa.

  • 8. apr 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 0
Na hraniciach reality? 1. časť

Viliam Fiedler

Na hraniciach reality? 1. časť

Súbor kratučkých poviedok, ktoré je ale ťažké nazvať poviedkami. Sú skôr úvahami. Dúfam, že vás pobavia, tak ako mňa pobavilo ich písanie (aj keď za komédiu sa rozhodne označiť nedajú). Tu máte prvú časť.

  • 5. jan 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 0
Garáž

Viliam Fiedler

Garáž

Oblieknem si bundu. Do vreciek si dám mobil, peňaženku a klúče. Vypnem blikajúcu obrazovku počítača a zamierím ku vchodovým dveriam. Vyjdem na chodbu, pričom venujem tmavému bytu posledný pohľad a zavriem za sebou dvere. Na uši si položím sluchátka a pri čakaní na výťah prehľadávam mp3-ku hľadajúc hudbu, ktorá by mi dnes dobre padla. Moja voľba nakoniec padne na Davovú Psychózu a spoločne s prvými akordmi pesničky ,, Nie je čas" putujem výťahom dolu.

  • 29. okt 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 0
Ako vždy

Viliam Fiedler

Ako vždy

Po dlhom čase poviedka, tentokrát pre zmenu o...tom istom ako vždy.

  • 26. aug 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 0
Kolapsujúci skeptik

Viliam Fiedler

Kolapsujúci skeptik

Slnko svieti. Páni, prvý raz po týždnoch. Vyjdem si pred panelák a zhlboka sa nadýchnem. Kýchnutie. Asi ten nádych nebol až tak dobrý nápad. Pritisnem si na hlavu klobúk, do sluchátiek si pustím nejaký starý rock´n´roll a vydám sa na cestu.

  • 9. jún 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 338x
  • 0
reklama
Cestujúci

Viliam Fiedler

Cestujúci

V kalendári sa začína písať mesiac menom február. Je asi jedenásť hodín večer a stojím na nástupišti takmer úplne vyprázdnenej vlakovej stanice. Okrem mňa tu na lavičke napravo odo mňa sedí postaršia pani a úzkostlivo zviera svoju kabelku v rukách. Jemne sa trasie od zimy.

  • 2. jan 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 0
Oči

Viliam Fiedler

Oči

Bolesť. Za ňou nasledovalo prudké biele svetlo. Strhol som sa a otvoril oči. Poobzeral som sa okolo. Bol som vo svojej spálni. Na ľavo odomňa sa nachádzal nočný stolík, na ktorom bol budík.

  • 18. sep 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 768x
  • 0
reklama
SkryťZatvoriť reklamu