reklama

Mal to byť pekný deň

Mal to byť pekný deň. Samozrejme, záleží od toho, ako pekný deň definujete. Pre alkoholika je pekným dňom, keď sa môže opiť do nemoty. Pre feťáka, keď si môže pichnúť marihuanu. Pre hipstera zasa, keď môže viesť pseudo-filozofické úvahy o svojom mieste vo vesmíre. Priority sa líšia.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Pre mňa je pekným dňom, deň, počas ktorého ma nič neotravuje. Nechcem toho veľa, no napriek tomu je pre mňa veľmi obtiažne tento ideálny stav dosiahnuť. Toto je príbeh o tom, ako sa mi to opäť raz nepodarilo. Toto je príbeh o tom, ako som zomrel.

Keby som aspoň zomrel sám…alebo keby aspoň so mnou naraz zomrelo iba toľko ľudí, koľko vychádza v priemere na jednu minútu. Teda 108. To je totiž čiastka, ktorú na druhom brehu vedia byrokrati zvládnuť. Samozrejme, to môj prípad nemohol byť. Na mňa mal osud pripravené niečo špeci.
Ježiš Kristus sa totiž rozhodol, že už je načase, aby tá apokalypsa konečne prišla. Že sa mu to vôbec chcelo. Príprava konca sveta vyzerá na riadne veľa práce. To je možno aj dôvodom, prečo s tým tak dlho otáľal.
Musím sa priznať, najprv to bola celkom zábava. Človek vstal, nalial si pohárik whisky a vyšiel na balkón, na rannú dávku nikotínu. Keď sa pozrel na nebo, uvidel priamy prenos z nebeského štúdia, v ktorom Boh robil interview so svojom synom. Rozhovor bol, samozrejme, značne predpojatý. Nebola to práve ukážka špičkovej žurnalistickej práce, ale z pohľadu PR to bolo zvládnuté veľmi dobre. Duch svätý bol pravdepodobne za kamerou, lebo sa na nebeskej obrazovke občas zjavili škvrny od protoplazmy. Akonáhle skončili typické reči o súdení živých i mŕtvych, začali tí mŕtvi aj ožívať.
Nikdy som veľmi nepochopil zmysel v opätovnom súdení mŕtvych. Potom predsa nastáva retroaktivita práva, a s ňou sa Nebo nemôže pokladať za právny štát. Ale kto som ja, aby som kritizoval. Ako správny agnostik, aj tak zhorím v pekle, pretože nespĺňam klauzulu o viere v Boha. Takže sa nemusím zbytočne stresovať ohľadom toho, ako dopadne môj súd.
Vizuálne bolo celé to divadlo spracované veľmi dobre. Hromy, blesky, meteority a plamene. Ľudia po meste pobehovali, ako zmyslu zbavení (čo zas taká veľká odchýľka od normálu nebola). Bolo to vážne super, pretože človek nemusel ísť do roboty. Stačilo vypnúť mobil, vsunúť kľúče do zámku, aby nikto neotravoval s rozlúčkami pred smrťou a mať veľkú zásobu alkoholu. Nesúďte ma, nikto nechce zomrieť triezvy.
Už si ani nepamätám, čo presne ma zabilo. Pravdepodobne nejaký hlúpy sloh, čo som prečítal na internete. Možno to bol aj nejaký ignorantský príspevok v diskusii, pod článkom o armageddone. Komentár, ktorý celú vec pokladal za konšpiráciu zosnovanú Georgom Sorosom a vládou USA, pretože ľudia začínajú zistovať, že sme nikdy neboli na Mesiaci. Hej, hej, to by bol príhodný koniec.
Každopádne, človek by čakal, že bude mať po smrti naveky pokoj. Však, pod tým to predávajú, nie? To by mala byť súčasť balíka. Ale kdeže! Stále vyzváňajú telefóny so vzdialenými príbuznými na druhom konci, ktorí chcú vedieť, ako sa máš (a je ich ešte viac, ako predtým, pretože niektorí sú na tomto mieste už pekných pár storočí a strašne sa nudia). A tie rady! Človek stojí v radách doslova pár rokov. Úradníci sa nikam neponáhľajú, pretože vedia, že sme tu tak, či tak, skysli naveky. Práve okolo rád sa vytvorili zóny barterového obchodu ponúkajúce všetko od výmyslu neba. Tam som kúpil aj toaletný papier, na ktorý píšem tieto slová. Že prečo som nekúpil normálny papier? Jednoducho preto, lebo ten toaletný, má viac využití. V týchto radách treba vždy myslieť ďaleko dopredu. Nikdy nevieš.
Keď som sa dopočul o konci sveta, myslel som si, že to bude pekný deň. Mal to byť pekný deň! Kto by povedal, že sa zmení na nočnú moru?[/content>

Viliam Fiedler

Viliam Fiedler

Bloger 
  • Počet článkov:  21
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som študentom Filozofie na Masarykovej Univerzite v Brne a členom o.z. Slovenská Pirátska Strana. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáFilozofiaÚvahyPoviedkyHudbaSúkromné

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu